
Türkiye e-mobilite Haberleri
Nisan 2023


Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurulu (BDDK), yerli elektrikli araçlar için verilecek kredi limitlerini güncelledi
Buna göre, fiyatı 900 bin liraya kadar olan elektrikli araçlar için yüzde 70'i tutarında 48 ay vade ile kredi verilebilecek. İşte yerli elektirikli araçlarda fiyatına göre kredi limiti ve vade sayısı...


Elektrikli araç şarj istasyonlarının sayısı 3 bini aştı
Elektrikli araçların kullanımı yaygınlaştıkça şarj istasyonlarına ihtiyaç arttı. Türkiye’de 3 binden fazla şarj istasyonu varken, bunların 2 bin 500’den fazlası halka açık. Uzmanlar bu istasyonlardaki altyapılarının geliştirilmesi ve mevzuattaki eksikliklerin giderilmesini öneriyor.


ASELSAN elektrikli araçtaki iddiasını büyütüyor
ASELSAN, elektrikli araç konusunda sahip olduğu teknolojilerle yeni sorumluluklara hazırlanıyor. ASELSAN Yönetim Kurulu Başkanı ve Genel Müdürü Haluk Görgün, "Şu anda 15 otobüs çalışıyor, 5 tane daha teslim edeceğiz. Yeni siparişler gelecek, 20 tane yeni siparişin görüşmeleri devam ediyor" dedi


2030 yılında satılan her iki araçtan birinin bataryalı elektrikli olması öngörülüyor
PwC'nin raporuna göre, küresel batarya talebinin önümüzdeki yıllarda yüzde 35 kadar artması bekleniyor. Raporda, Avrupa Birliği’nde lityum, nikel ve grafite odaklanan yerel etken madde işleme tesisinin bulunmadığı, bu alanda Avrupa’da ve Türkiye başta olmak üzere çevre ülkelerde yatırımlar yapılması gerektiği vurgulanıyor.


Türkiye’deki elektrikli araçların 100 kilometre maliyeti benzinlilerle karşılaştırıldı
TOGG ve Tesla ile Türkiye’nin büyüyen elektrikli otomobil piyasası düşünüldüğü kadar cazip olmayabilir. AVERE Türkiye Elektro Mobilite Derneği başkan yardımcısı Haluk Sayar tarafından derlenen tablo, elektrikli araçlarla fosil yakıtlı araçların maliyetini ortaya koyuyor